Complete rebranding om een nieuwe doelgroep te bereiken
Wanneer je soms een nieuwe doelgroep wilt bereiken, kan het voorkomen dat de huidige uitstraling (branding) niet passend genoeg is. De oplossing? Een complete rebranding! Makkelijker gezegd dan gedaan, want branding gaat door tot en me de worstels van jouw bedrijf. In deze case praten wij jou bij over hoe wij dit voor EFKA hebben mogen realiseren.
Inspelen op een nieuwe doelgroep
EFKA is een klant waarvoor we al sinds 2012 werkzaam zijn. Naast talloze andere werkzaamheden, bereikte EFKA een punt waarop ze nieuwe doelgroepen wouden bereiken. Door diverse brainstormsessies werd er een strategie gegenereerd wat er benodigd zou zijn om deze doelgroep te bereiken. Een essentieel onderdeel van deze strategie was een complete rebranding van EFKA.nl, een zijtak van het moederbedrijf.
Re-branding van website, beursstand & drukwerk
Wat begon met een nieuwe logo en andere kleurstelling, werd al gauw meer. De release van het nieuwe EFKA zou namelijk plaatsvinden op de beurs (EuroShop 2020) waardoor diverse onderdelen een rebranding kregen. Wat wij onder andere hebben mogen ontwikkelen:
- Een nieuwe website
- De gehele beursstand
- Social uitstraling
- Diverse brochures
- Goodiebag (tas, pen, waterfles)
Eenvoudig beheer middels Fundamental
De nieuwe website werd gerealiseerd middels ons eigen gemaakte beheersysteem, Fundamental. Hierdoor kregen de medewerkers volledige toegang om de website zelf te beheren en nieuwe content te maken. Daarnaast werd er nog een maatwerk module gemaakt waardoor bezoekers een afspraak konden maken met de medewerkers op de stand.