Orderstroom digitaliseren om fouten te voorkomen.

Een uniek bestelsysteem om producten op maat te configureren

Als je maatwerk producten verkoopt, kan er een administratieve sleur ontstaan voor je interne bedrijfsprocessen. Facturen handmatig aanmaken en een pakbon die bij ieder werkstation belandt zijn niet ondenkbaar. Maar hoe kom je af van al die orders die per telefoon of e-mail worden gestuurd waardoor er veel ruis op de lijn ontstaat? Juist, je probeert dit digitaal af te vangen.

Een bestelsysteem voor maatwerk producten

Om een bestelsysteem te ontwikkelen waar ieder product anders kan zijn, is het belangrijk om alle mogelijke informatie in te winnen bij de opdrachtgever en gebruiker. Door vele interviews af te nemen en mee te draaien in het productieproces, brachten wij voor Vadia in kaart waar de knelpunten en kansen liggen. Daarnaast deden we ook veel productkennis op waardoor we een aanknopingspunt hadden bij de gebruiker die het daadwerkelijk moet gaan gebruiken. 

Wat verwacht de gebruiker? Hoe wil hij of zij een order invullen? Welke processen worden er allemaal in gang gezet. Allemaal vragen waar wij in het beginstadium een antwoord op willen hebben om een zo optimaal mogelijk systeem op te leveren.

Schaduwdraaien met basisproducten

Na het opleveren van een eerste versie, vond er een proces plaats met allerlei testen. Door bepaalde lijstenmakers te voorzien van een login, hebben wij van dichtbij kunnen aanschouwen hoe de klikprocessen verlopen. Wat blijkt; er waren nog de nodige knelpunten die onduidelijk waren.

Bestelsysteem Vadia

Door het te blijven toetsen bij de gebruiker zijn we uiteindelijk tot een ultieme versie gekomen. Na veel lof onder de gebruikers, was dit ook de reden voor Vadia om een eerste lancering te doen.

Doorontwikkelen en blijven toetsen bij de doelgroep

Er is niks zo veranderlijk als het digitale landschap. Klanten veranderen en daarmee ook het gebruik van het systeem. Door de jaren heen hebben wij mooie doorontwikkelen mogen uitvoeren voor het bestelsysteem om  te bewaken dat Vadia voorloper bleef in de branche. Het mooie is dat, tot op de dag van vandaag, er een verhoging plaatsvindt van het aantal online orders. Conclusie; het doel meer dan ruimschoots bereikt!

Nieuwsgierig.
Nieuwsgierig
Contact ons
Robin Speth
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Robin!