Binnen 2 weken een webshop inclusief content lanceren.
Geen probleem als je het ons vraagt!

Van concept naar een succesvolle webshop binnen 2 weken

We weten het nog als de dag van gisteren: het moment dat het corona-virus een prominente rol in de samenleving innam en evenement na evenement werd gecanceld. Nogal vervelend als een groot deel van jouw klanten zich bevinden in de evenementen & beurs branche en de voornaamste omzet hier wordt gegenereerd.

Dit was ook het geval bij een van onze vaste klanten. Alle redenen dus om snel te schakelen voor het verzinnen van een alternatieve manier om het omzetverlies te beperken.

Week 1. Van concept naar concreet idee

Nadat onze klant de situatie grondig had geschetst en aangaf hoe hij de komende periode voor zich zag, begonnen wij direct met het genereren van ideeën. Wat zouden we kunnen doen? Hoe zou dit dan moeten? Welke afzetkanalen waren er binnen handbereik? Wat is de juiste domeinnaam? Allemaal vragen die wij tijdens een eerste brainstormsessie op tafel gooide.

Doordat de klant een eigen productie had op het gebied van sign & print, werd er al snel een link gelegd met producten ter preventie van verspreiding van het virus. Na enkele dagen discussiëren over de juiste handelsnaam, werd zo 'De Juiste Afstand' geboren inclusief een eigen huisstijl.

De dagen die daarop volgden stonden in het teken van productontwikkeling. Een uitgeschreven categoriestructuur met ideeën over hoe de producten ingezet konden worden werd al snel duidelijk. Stickers met een boodschap, pijlen voor looproutes, desinfectie displays, mondkapjes en nog veel meer. Alle producten stonden letterlijk in het teken voor het aanpakken van de grondslag van dit project.

Week 2. Ontwikkeling van de webshop en content

Nadat de huisstijl was afgerond en er een duidelijk aanbod was geformuleerd, werd het tijd voor de daadwerkelijke ontwikkeling. De Creatives moesten het webdesign binnen een dag afronden zodat de Developers het restant van de week konden invullen met de ontwikkeling van de webshop. Doordat het beheersysteem met Fundamental® stond op de tweede dag, konden de Connectors starten met het vullen van de content en het ontwikkelen van de producten. Na het afronden van het webdesigns, gaven de Creatives in dit proces weer ondersteuning in het maken van de visuals. Kortom: een dedicated projectteam met korte lijntjes die naadloos in elkaar overvloeiden.

Dejuistafstand website realisatie

 

Week 3. De shop staat live, maar hoe nu verder?

Op de eerste dag van de derde week, werd de webshop gelanceerd. Een onbekende naam in een nog onbekendere afzetmarkt, trekt natuurlijk weinig verkeer. Doordat de Connectors een marketingstrategie hadden ontwikkeld,  vonden de eerste bezoekers al snel hun weg naar de website. Hierdoor volgden de bestellingen elkaar op in een razendsnel tempo en werden er mooie resultaten geboekt. Wat wij onder andere periodiek uitvoerden?

  • Search Engine Optimalisation (SEO)
  • Search Engine Advertising (SEA)
  • Social Media campagnes
  • Linkbuilding
  • Content marketing
  • E-mailmarketing

Een periodieke marketingstrategie

Doordat er vanuit de overheid diverse maatregelen werden aangescherpt, versoepeld of ingetrokken, was er een telkens veranderende vraag in de markt. Per maand werd de marketingstrategie dan ook herzien. Nieuwe doelgroepen werden bereikt en nieuwe producten werden ontwikkeld. Denk bijvoorbeeld aan stickers die bezoekers wezen op het verplicht dragen van een mondkapje.

Wil jij ook snel schakelen?

Heb jij ook een project waarmee je snel wil starten en de lancering op korte termijn moet plaatsvinden? Geen enkel probleem! Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken voor jouw project!

Projectaanvraag indienen

 

Robin Speth
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Robin!