Werk met onze Google Shopping specialisten

Sommige producten worden bovenaan de Google zoekresultaten vertoont als je er specifiek op zoekt. Je ziet een duidelijke foto van het product, beschrijving met prijs en kunt gelijk naar de koop pagina gaan.

Dit is de kracht van Google Shopping. Dit platform stelt webwinkeliers in staat om hun (fysieke) winkels online te etaleren. Dit gebeurt via een productfeed die afbeeldingen, beschrijvingen, kenmerken en meer bevat, gericht op doelgroepen die zoeken naar specifieke zoekwoorden.

Het Google Shopping-venster wordt steeds vaker zichtbaar, omdat deze resultaten steeds meer prioriteit krijgen. Ze verschijnen vaak boven de zoekresultaten of aan de zijkant. Wat betekent dit precies en hoe werkt het?

Neem contact op

Waarom kiezen voor Google Shopping

 Google Shopping is een krachtig advertentiemiddel dat bedrijven kan helpen hun producten beter zichtbaar te maken en verkoop te verhogen. Hier zijn enkele redenen waarom je voor Google Shopping moet kiezen:

Hoe werkt het

Wanneer iemand op zoek is naar een product, voert hij vaak een zoekopdracht in via Google. Google toont dan een overzicht van verschillende aanbieders van dat product, waardoor het mogelijk wordt om prijzen tussen verschillende webshops te vergelijken. Gebruikers kunnen vervolgens direct doorklikken naar de website van de betreffende aanbieder.

Op een desktop verschijnen meestal tot negen producten, vaak rechts naast de zoekresultaten. Op mobiele apparaten worden deze producten meestal bovenaan weergegeven, waarbij je horizontaal kunt scrollen. Gebruikers kunnen ook de specifieke weergave van Google Shopping bekijken door onder de zoekbalk op 'Producten' te klikken, waar zowel organische resultaten als alle gevonden producten worden getoond.

Google Shopping fungeert als een platform voor zowel verkoop als prijsvergelijking. Via het Merchant Center of aangesloten Comparison Shopping Services (CSS’s) kunnen producten worden gepromoot in Shopping-advertenties, zowel betaald als organisch.

Uitdagend en tijdrovend

Het uploaden van productgegevens naar het Google Merchant Center kan een tijdrovende en technisch complexe taak zijn. Om effectief te adverteren op Google Shopping, is het noodzakelijk om de productfeed regelmatig bij te werken en te optimaliseren om optimale resultaten te bereiken.

Hoewel Google Shopping veel voordelen biedt, zijn er ook enkele uitdagingen waarmee je rekening moet houden. Zo kunnen de advertentiekosten aanzienlijk oplopen, en moet je voorbereid zijn op de felle concurrentie, zowel op Google als op andere marktplaatsen.

Hulp van Ittica Media

Met de hulp van Ittica Media kunnen onze Google Ads specialisten de tijdrovende en technische uitdagingen van het beheren van een productfeed in het Google Merchant Center efficiënt en effectief uit handen nemen.

Ze zorgen voor een naadloze upload en regelmatige optimalisatie van jouw productgegevens, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de complexiteit van het proces. Hierdoor kun jij je focussen op andere belangrijke aspecten van je bedrijf, terwijl zij ervoor zorgen dat je Google Shopping-campagnes de best mogelijke resultaten opleveren.

Klaar jouw producten te laten zien aan potentiële klanten?

Wil je jouw Shopping-campagnes naar een hoger niveau tillen en de kracht van Shopping advertisements benutten om je zakelijke doelen te bereiken? Neem vandaag nog contact op!

Robin Speth
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Robin!