Online groeien met je website of webshop

Je hebt een webshop en daarmee de ambitie om succesvol te zijn. Je eigen website of webshop biedt leuke kansen maar het is ook een uitdaging. Want hoe krijg je verkeer naar je website? Hoe zorg je ervoor dat je bestellingen ontvangt en dat tevreden klanten terugkomen? Wat kun jij met jouw bedrijf doen om daar te komen en waarmee kunnen wij jou helpen? In deze story vertellen wij hoe je online kunt groeien met je website of webshop.

SSL beveiliging

Eén van de basisvoorwaarde voor een goede ranking van je website of webshop is een SSL beveiliging. Een SSL beveiliging zorgt ervoor dat alles wat zich afspeelt binnen je webshop op een veilige, afgeschermde omgeving plaatsvindt. Alle verloopt via een beveiligde verbinding, waardoor de online interacties op de webshop niet zichtbaar kunnen zijn voor derden, hetzij je betaalgegevens en die van jouw bezoekers.

Online groei realiseren

Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om je online groei te realiseren. Door o.a. de juiste marketingstrategie, conversieaanpak, effectiviteit & kwantiteit, creativiteit, optimalisatie en de juiste mindset. Een succesvolle groei start bij de juiste marketingstrategie. Hier is het belangrijk om aandacht te schenken en de ‘niet direct zichtbare zaken’. Heb je al gekeken naar de concurrentie? Waarin onderscheid jij jezelf? Welke ontwikkelingen spelen er op de markt? Wat is de reden van een aankoop? Je herkent de punten vast als je vaker met een SWOT-analyse hebt gewerkt. Zo niet! Ga hier dan mee werken!

SWOT analyse

 

Online groei door conversie aanpak

Wanneer jij je potentiële klanten om wilt transformeren naar klanten, dan is het van essentieel belang dat alles in je webshop klopt! Het gaat hier niet alleen om een mooi design, verleidende teksten en een snelle website, maar ook alle conversie onderdelen moeten geïntegreerd zijn. Hetzij onderscheidende USP’s, aantrekkelijke content, een uitstekende ‘user experience’, overtuigende teksten en CTA’s.

Online groei door optimalisatie

Wist je dat merendeel van de bezoekers veelal via (organische resultaten in) zoekmachines komen? Wanneer je de een kwalitatieve conversie aanpak hebt, zal dit ook effect hebben op jouw optimalisatie. Hetzij een aantrekkelijke landingspagina met een meta description die verleidt. Naast die kwaliteit heb je ook kwantiteit nodig. Want hoe meer bezoekers die verder klikken/lezen, hoe beter. Dit zijn acties die meegenomen worden in je SEO score. Lees ‘Hoe maak ik mijn website vindbaar in google?' voor meer informatie. Door je website wekelijks te optimaliseren blijft je website in beweging en zo worden zoekmachines gevoed met informatie.

De juiste mindset

Er is geen standaard recept om online succes te realiseren. Wel hebben wij onze eigen werkwijze ontwikkeld. Hierin doorlopen wij 4 fases om tot het juiste recept te komen. Daarin komen bovengenoemde punten ook terug. Hierin is de juiste mindset ook van essentieel belang. Met jouw mindset en onze inbreng, kunnen we samen online succesvol zijn.